Twee sessies, beiden in het weekend van 6 - 8 juli 2012
De Hollandse Boerderij
Meije 63
2411 PK Bodegraven
€ 35,-
Na 1 juni €5 extra
Inbegrepen: thee, koffie, aanmaaklimonade, ontbijt en lunch.
Exit 2 heeft inmiddels plaatsgevonden.
Direct naar adres, datum of prijs.
Exit is een type one-shot game die we al een keer eerder hadden gedraaid en waarschijnlijk in de toekomst vaker zullen gaan draaien, zij het telkens in een andere setting. Het doel is echter hetzelfde: zien wat er gebeurt als heel verschillende personages zich samen op een plek bevinden waar ze niet zomaar uit kunnen stappen. Om het spel intens te houden spelen we met kleine groepen, deze keer met twee groepen van 15 deelnemers die het spel na elkaar hebben gespeeld. Spelleiding zal je als het goed gaat tijdens het gehele spel niet zien. Het kan dus vrij intens worden, zie ook de disclaimer.
Niet echt. Er is geen duidelijk lijn van A naar B, geen eindbaas die verslagen moet worden en geen monsters.
Er is geen plot, maar er zijn wel gebeurtenissen. Wij zorgen ervoor dat er geregeld prikkels het spel in komen in de vorm van opdrachten, doelen en vreemde zaken. Daar zal jij als personage zo op je eigen manier op reageren, en die 14 anderen ook. Dat zorgt voor conflict en dus spel. Daarnaast ontstaat in onze ervaring ook vaak al spel uit de situatie: omdat je niet kan weglopen voor emoties die andere personages bij je oproepen moet je er wel wat mee doen, en zo kunnen kleine dingen vaak al voor heel veel spel zorgen.
Zoals je al kan zien op de site is het deze keer een Big Brother-huis. Dat staat niet fijn in een mediapark in Hilversum, maar op een niet nader gespecificeerde plaats in een niet nader gespecificeerd toekomstig Nederland. In deze toekomst is de wereld nog sterker gecontroleerd en gepland, is consumeren tot een hoofddoel verheven en is vermaak nog platter. Hoeveel je daarvan zal merken is echter maar de vraag, want zoals al eerder gezegd zit je in een afgesloten ruimte...
Groep 1 speelt van vrijdagavond tot zaterdagmiddag, en groep 2 van zaterdagavond tot zondagmiddag. Beide spelen dus even lang. We doen dit omdat het concept zich niet leent voor grote groepen en we toch zoveel mogelijk mensen de kans willen geven mee te doen. Bij inschrijving kies je voor één van de twee groepen.
De exacte speeltijden vind je onder datum.
Nee, er zijn op dit evenement geen NPC's.
Het gebruikelijke EE-oneshot regelsysteem: Doe Iets Gaafs En We Geloven Het Wel.
Dat betekent niet dat we je niet met grote knuppels achterna kunnen komen als je vals speelt of alles dat we in het spel brengen doodslaat.
Verder gebruiken we het combatsysteem Pain Hurts, Death Kills. Kijk zelf wat je denkt dat het effect is van acties die op je worden uitgevoerd. Dus dat beslist het 'slachtoffer' en niet de 'dader'. Hieruit volgt automatisch dat uit powerplay zelden leuk spel komt, maar dat weten jullie al.
Nee, zeker niet. We kunnen ook nu al zeggen dat we vooraf de ruling gaan maken dat ontsnappingspogingen mogen worden uitgespeeld, maar nooit lukken. Het gaat er om dat je gaaf, intens en emotioneel spel maakt met je medespelers en daarom heb je nooit gewonnen wanneer je tien uur lang aan een raamkozijn hebt staan vijlen.
Er mag binnen niet gerookt worden. Om de intensiteit van het spel te verhogen willen we net als de vorige keer ook dat niemand het huis kan verlaten, ook niet om even te roken. Houdt daar rekening mee als je een verstokt roker bent, wellicht bieden nicotinepleisters of een supersmoker uitkomst...
Hoeslaken, slaapzak of dekbed, kussensloop, ondergoed, toiletspullen, kostuum. Er zijn stapelbedden, kussens en serviesgoed aanwezig.
De Hollandse Boerderij
Meije 63
2411 PK Bodegraven
Exit 2 heeft plaats gevonden in het weekend van 6-8 juli 2012.
De eerste sessie speelt van 6 juli 20:00 tot 7 juli 15:00.
De tweede sessie speelt van 7 juli 20:00 tot 8 juli 15:00.
De kosten voor dit weekend bedroegen € 35,- als je voor 1 juni betaalde. Daarna kwam er € 5,- bij.
Voor deze prijs krijg je spel, overnachting binnen, koffie, thee, aanmaaklimonade en één keer ontbijt en lunch.
Merk op dat, aangezien de spelleiding zichzelf niet zal laten zien tijdens het spel, alleen de ingrediënten voor de catering verzorgd worden, de bereiding zal door de spelers zelf moeten gebeuren (maar dat is natuurlijk weer een mooie bron van conflict en spel).